مراکز پخش سنگ تراورتن پرتقالی

سنگ تراورتن پرتقالی یکی از سنگ های لوکس و رنگی در دسته سنگ های تراورتن به حساب می آید. معدن این سنگ در ماکو در استان آذربایجان غربی موجود می باشد. به همین دلیل این سنگ به نام سنگ تراورتن پرتقالی ماکو در بازار شناخته می شود. فروش تراورتن پرتقالی علاوه بر ایران در کشور های دیگر هم انجام می شود و دارای شهرت جهانی می باشد. این مجموعه یکی از مراکز پخش این سنگ به شمار می رود. مراکز پخش سنگ تراورتن پرتقالی

خواص سنگ تراورتن چیست؟

خواص سنگ تراورتن چیست؟  ویژگی ها و خواص سنگ تراورتن به عوامل مختلفی وابسته است که در ادامه به آن می پردازیم. این سنگ دارای تراکم بالایی می باشد و تخلخل آن کم است. همین امر باعث شده که ساب پذیری خوبی داشته باشد. 
از طرفی وجود همین حفره های در سطح سنگ باعث گردیده تا عایق صوتی و حرارتی خوبی باشد. این سنگ مقاومت قابل توجهی را نیز داراست. معمولا به دو شیوه برش داده می شود که شامل موج دار و بدون موج است. 
این سنگ به دلیل رنگی بودن قابل استفاده برای نمای خارجی ساختمان، نمای داخلی و استفاده به عنوان دکوراتیو می باشد. از آن جایی که در ایران برای درجه بندی سنگ تراورتن درجه بندی ویژه ای موجود نمی باشد، تولید کنندگان بر اساس تعریف خاص خود این تفکیک را انجام می دهند. 
در نتیجه تفکیک سنگ تراورتن به شیوه کدینگ انجام می شود و این به دلیل داشتن سورت های مختلف آن است. صادرات سنگ تراورتن پرتقالی به شیوه های مختلف از جمله کوپ سنگ خام و برش داده شده به کشور های دیگر انجام می شود. 

از جمله مزیت های که سنگ های تراورتن دارا می باشند می توان به موارد زیر اشاره نمود. 

  • دارای قدرت چسبندگی بالا
  • رنگ بندی متنوع 
  • طرح های زیبا 
  • راحتی برای حمل و نقل 
  • نصب سریع 

کارخانه فروش سنگ تراورتن پرتقالی

کارخانه فروش سنگ تراورتن پرتقالی کارخانه فروش سنگ تراورتن پرتقالی همان طور که اشاره شد معمولا در خود شهرستان ماکو واقع می باشد. با این حال کارخانه های دیگری ممکن است در مکان های دیگری موجود باشند که این سنگ را از معادن ماکو به صورت کوپ تهیه می نمایند و در کارخانه آن را برش می دهند و فرآوری می کنند. 
یکی از معضلاتی که کارخانه داران و تولید کنندگان با این سنگ دارند این است که اگر سنگ خیس شود و به سرعت به دمای انجماد برسد به راحتی خورد می گردد. این مسئله به دلیل سست بودن و به اصطلاح گلی بودن این سنگ می باشد. 
رنگ زمینه اصلی این سنگ پرتقالی است اما رگه هایی در آن وجود دارد که بر اساس عناصر موجود در سنگ دارای رنگ های مختلف می باشند. 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما